Aile Eğitimi Süreci Nasıl Olmalıdır?

Kurumumuzda verilen eğitim programlarının temel öğesi ailedir. Aile katılımına verilen önem işitme engelli bebek ve çocuklar için hazırlanan eğitim programlarının temelini oluşturur. Bizler işitme engelli çocuklara uygun eğitim vermenin en iyi yolunu onları iyi tanıyanların katılımını sağlamak olduğu gerçeğinden hareketle aileyi verdiğimiz eğitimin bir parçası yapmaktayız.

En iyi öğrenme ortamının doğal çevre ve ev ortamı olduğu unutulmamalıdır. İşitme engelli çocuğun eğitiminde de en etkin ortam sürekli içinde bulunduğu, kendini güvende hissettiği, sıcacık aile ortamıdır. Anne ve babalar çocuklarıyla gün içerisinde konuşma ortamı sağlayabilmektedirler.

Bu sebeple, ailenin eğitime aktif olarak katılımını sağlamak vazgeçilmez unsurlarımızdan biridir.

Çocuklar ile evde iletişim kurarken nelere dikkat etmeli, ne tür oyunlar oynanmalı, dil gelişimini arttırmak için neler yapılmalı, davranış problemleri ile (varsa) nasıl ba edilmeli… Bu ve buna benzer sorunları çözebilmek için aile merkezli bir eğitim programı vermekteyiz.

Kurumumuza devam eden ailelerimiz bireysel seansların sonunda ve seanslara katılımda bulunarak ta aile eğitiminden faydalanmaktadırlar.

Uyguladığımız işitsel – sözel terapi programında eğitimcileriz evde çalışılacak belli konular belirler ve aileye bu konuları nasıl öğretmeleri gerektiğini anlatırlar. Bu konular dinleme, konuşma, dil, iletişim ve bilişsel gelişim gibi alaları kapsar.

Aile bir hafta süresince belirlenen konuları günlük yaşamın içinde doğal bir dil kullanarak gün boyunca uygular. Anne – babalar çocukların gelişiminde anahtar kişilerdir

Ailelerde birer öğretmendir, gözlemci DEĞİLDİR.