1. SINIF NEDEN ÖNEMLİ? SOL EL Mİ, SAĞ EL Mİ?

1. SINIF NEDEN ÖNEMLİ? Çocuk akademik anlamda ilk deneyimlerini 1. Sınıfta yaşar. Okul ve eğitim kavramını bu yaşta nasıl algılarsa üniversite hayatına kadar aynı algıyı sürdürür. Birinci sınıf ,sayısız yaşam becerisinin bir arada geliştiği bir yıl. Üstelik okul ortamı , bu becerileri geliştirmek için en uygun sosyal ortam. Bu ortamdan en verimli şekilde yararlanabilmeleri için […]

5 Ways to Teach

Never settle for less! You can have everything you want and need. Use the most powerful and flexible tool to define an impressive on-line presence.

6 Reading Problems

Never settle for less! You can have everything you want and need. Use the most powerful and flexible tool to define an impressive on-line presence.

Add-Ons for Education

Never settle for less! You can have everything you want and need. Use the most powerful and flexible tool to define an impressive on-line presence.

Aile Bilgilendirme ve Danışmanlık Hizmeti

Kurumumuza çocuk ilk başvurduğunda ailesi ile görüşmesi yapılarak aileden alınan bilgiler doğrultusunda ve uzman kadromuzun yaptığı değerlendirmelerden sonra gereken eğitim programına yerleştirilir. Aileye çocukla ilgili gereken bilgiler verilir. Devam eden eğitiminin her aşamasında aile ile iş birliği yapılarak gereken bilgilendirmelerde bulunulur. Evde – okulda herhangi bir sorun olduğunda sorunun çözümüne yönelik hizmetlerimiz anında verilmektedir. Ayrıca […]

Aile Eğitimi Süreci Nasıl Olmalıdır?

Kurumumuzda verilen eğitim programlarının temel öğesi ailedir. Aile katılımına verilen önem işitme engelli bebek ve çocuklar için hazırlanan eğitim programlarının temelini oluşturur. Bizler işitme engelli çocuklara uygun eğitim vermenin en iyi yolunu onları iyi tanıyanların katılımını sağlamak olduğu gerçeğinden hareketle aileyi verdiğimiz eğitimin bir parçası yapmaktayız. En iyi öğrenme ortamının doğal çevre ve ev ortamı […]

Akademik Beceriler

İşitme Engelli Bireylerin Okuma yazma Öğretiminde Kullandığımız Yöntem ve Teknikler: Ses temelli cümle yöntemi ile okuma yazma çalışmaları yapılmaktadır. Ses temelli cümle yöntemi işitme engelli öğrencilerin dil yeteneklerine uygun olduğundan daha kolay ve uygulanabilirlik yönünden işlevseldir. 1. Sesi Hissettirme ve Tanıma: İşitme engelli bireyi sesin çıkışı yeri ve sesin ne şekilde söylediği yönünde çalışmalar yapılır. […]

Akademik Destek Eğitim Programları

Okula Hazırlık Becerileri, Okuma – Yazma Becerileri, Özgül Öğrenme Güçlüğü, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu.

Alıcı Dil

Alıcı dil, çocuğun nesne adını söylemeden (ifadeye geçmeden) nesneyi tanıması, başka nesnelerden ayırarak gösterebilmesidir. Alıcı dil çalışmasını; çocuğun kendi vücudunu tanımasından başlarız. (yüz ve vücut bölümleri) Vücut bölümlerine; çocuğun kendi bedeninde, oyuncaklarla basitten zora, bilinenden bilinmeyene doğru devam edilir. Çocuğun en yakın yaşantısından (kendi ailesinden) başlayarak, farkındalık yaratarak, çocuğa özgüven kazandırarak çalışılır. Parmak oyunlarıyla ritim […]

Artikülasyon

Artikülasyon konuşma seslerinin üretiminin motor hareketlerini içerir. Artikülasyon bozukluğu ise; kişinin yaşına ve konuşma gelişim dönemine uygun olarak konuşmasından beklenen düzgünlüğünün ve ses uyumunun olmamasıdır. Artikülasyon problemleri, artikülatör organlardaki (dil, diş, dudak, damak) yapısal-fizyolojik yetersizliklere, dudak-damak yarıklığı gibi yapısal bir anomaliye, işitme kaybına, nörolojik kaynaklı patolojilere (afazi, dizartri), konuşmanın motor planlanma sisteminde işlevsel bir aksamaya […]

Sayfalar